כל כמה זמן כדאי להחליף תפקיד בתחום הכספים?

קובי שוחט, רו"ח

קובי שוחט, רו"ח

22/12/18

בשנים האחרונות אנו עדים למגמת דור ה-Millennials שבה עוברים מקום עבודה תוך פרק זמן קצר. מגמה זו לא פוסחת גם על תחום הכספים שנחשב לתחום שמרני ויציב כיום אורך החיים הממוצע של משרה בכירה בתחום הכספים הינו בין 2-3 שנים, לעומת ממוצע של 4-5 שנים בעבר.

הסבלנות "משתלמת" ?

בעבר היינו שומעים על חשב/מנהל כספים שנמצא שנים ארוכות באותה חברה, לדור הקודם של אנשי הכספים הייתה יכולת סבלנות להשיג את מבוקשם בתוך החברה במשך שנים ארוכות, הדבר נבע גם מאופי הסביבה שהייתה פחות מחויבת לשינויים מהירים.
כיום, החשיפה הגדולה באינטרנט ורשת הקשרים שהתפתחה בעקבותיה גורמת לסבלנות להיות מופחתת מבעבר. הדור הנוכחי מבקש הכל מהר יותר ונוח יותר.

שביל הזהב.

לאחרונה דיברתי עם חשבת בחברת תעשייתית גדולה שהייתה לפני כן מנג'רית במשרד גדול כ 6 שנים, המשרה בחברה לא אינטנסיבית כלל לעומת העבודה במשרד, בהתחלה היה לה נוח עם זה אך לאחר שנתיים החלה להשתעמם ולהתנוון.

על מנת לחיות בשלום במקום העבודה מספר רב של שנים, נדרש שילוב בין שני תנאים עיקריים, נוחות ושכר. ברגע ששני  המרכיבים הללו מתקיימים, אזי העובד ימשיך בהרגשה שלמה במקום שבו נמצא. לעיתים גורם הנוחות מהווה גורם חשוב ביותר לאנשי משפחה.

הבעיה הינה ששני המרכיבים שפורטו לעיל לא תמיד משתלבים ביחד, במרבית הפעמים רק גורם אחד מבין השניים ימצא במקום העבודה, ולעיתים אף אחד משני הגורמים לא קיים, דבר שגורם לתסכול רב בקרב העובד ורצון לחפש מקום אחר.

סקטור ההייטק.

בשנים האחרונות ישראל התפתחה משמעותית בתחום ההייטק, בכל יום קמות חברות סטארט-אפ חדשות ואיתן גם הצורך באנשי כספים נוספים לתחום. כידוע, בתחום ההייטק תנאי העובדים והסביבה הם יותר גבוהים יחסית לשאר השוק, דבר הגורם לעובדים מתחומים אחרים בשוק הכספים לפזול לתחום ההייטק היוקרתי שידוע באורך חיי משרה קצרים מהנורמה בשוק. בנוסף, עובדי כספים שלא מתחום ההייטק חשים שתנאי השכר שלהם נמוכים משל חבריהם בהייטק ועל כן מנסים את מזלם במעבר לחברה אחרת.

היצע אנשי הכספים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים שפחות ופחות סטודנטים פונים ללימודי כספים, במיוחד לימודי חשבונאות (אגב, מצב זה גורם ללחץ להנהלות במוסדות האקדמיים). הסיבה העיקרית לכך היא שהשוק רווי  בהיצע של רואי חשבון, דבר הגורם לשחיקת המקצוע ותנאי העבודה. אנשי הכספים ופרט רואי החשבון הבינו שפחות כדאי ללמוד  את המקצוע, להשקיע שנים רבות, לעבור התמחות ארוכה , לעבוד שעות מרובות וכל זאת בתנאי שכר פחות טובים משאר המקצועות שיש בידי הסטודנט המתחיל לבחור.

שינוי המגמה הזה כבר מורגש בשוק, במיוחד במשרדי רו"ח שמתקשים למצוא עובדים טובים. אם בעבר לכל משרה היו נשלחים מאות קורות חיים, אז כיום נשלחים רק עשרות, ואין ספק שמספר זה הולך ויורד. מצד שני, מספר המשרות שומר על יציבות ואף גדל (עקב עולם ההייטק). מכאן ניתן להבין, שחברות שמחפשות אנשי כספים איכותיים ישפרו את התנאים שהן מציעות וינסו לפתות אנשי כספים טובים לעבור לעבוד אצלן.

"העבודה היא חיינו, אבל לא בשבילנו".

כאמור, הדור הנוכחי קופץ מהר יותר בין משרות מאשר הדור הקודם. העצה שלי, חכו רגע. תנשמו. סיימתם התמחות? יופי! אין סיבה אמיתית למהר מאוד. עוד שנה שנתיים במשרד/במקום עבודה יתנו לכם הרבה יותר בהמשך הדרך. מגייס/סמנכ"ל כספים/מנכ"ל שמקבל קורות חיים רוצה לראות עובד שלא בורח בשנייה שהוא יכול, עובד שבונה את עצמו מלמטה ורוצה בסיס חזק להמשך הדרך. יחד עם זאת, תמיד שימו לב שיש גרף עם פרבולה, כל עוד אתם בחלק שממשיך לעלות תמשיכו במקום שלכם, רגע לפני שיש איזון והפרבולה מתחילה לרדת אז תמצאו את האתגר הבא

אהבת פרגן בלייק 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn

מחפש עבודה? 
שלח לנו קורות חיים.